1 de noviembre de 2011

El trabajo del arquitecto.

En este apunte, intentaré explicar como entiendo que se debe desarrollar el trabajo del arquitecto, en general en el amplio ámbito de trabajo, pero especialmente aplicable a la redacción y ejecución de vivienda de autopromoción, que es el trabajo que mayoritariamente he realizado.
Para que una obra salga bien, y resuelva las necesidades que se pretende atender, todos las personas que intervienen en el proceso deben participar conjuntamente con espíritu positivo y de forma creativa. Primeramente el promotor (cliente) y el arquitecto deben ponerse de acuerdo en lo que van a hacer. Esto requiere mucha conversación, escucha y aportación de información mutua. El promotor sabe lo que quiere, aunque no lo exprese con claridad, por lo que tiene que hacer el esfuerzo por comunicarlo al arquitecto, y para eso debe reflexionarlo con tranquilidad. El arquitecto debe conocer todo lo necesario sobre los futuros usuarios del edificio, y por lo tanto debe hacer un esfuerzo importante de escucha y ayudar al cliente a conocer sus necesidades y preferencias y debe conocer, también, todo lo necesario a cerca el sitio en el que se va a intervenir.
El cliente debe exigir al arquitecto que le atienda con dedicación y que le escuche atentamente sin prejuicios ni distancias. También le debe exigir que le dé la información de la que este carece, empezando por los pasos que tienen que seguir para llevar a buen puerto su proyecto y los costes de estos (honorarios, licencias, construcción, etc…).
El arquitecto, durante el tiempo en que redacta el proyecto y dirige la obra, esta dando un servicio al cliente, y trabaja para intentar conseguir el mismo objetivo, por lo que debe exigir al cliente toda la claridad posible sobre sus necesidad, deseos, preferencias, gustos, y que no le oculte datos que después puedan modificar, o incluso imposibilitar la obra. No se puede dar nada por supuesto.
Durante el proceso de redacción del proyecto, se puede tener la calma que se quiera, y ensayar distintas soluciones, por que después en la ejecución de la obra es más difícil, y sobre todo más costoso experimentar. Cuanto más claro tenga el cliente el proyecto que el arquitecto le ha redactado, menos conflictos se tendrán en la obra, ya que en esta, las paradas para pensar son caras, y construir para después destruir, más caro todavía, y no solo para el promotor.
Una vez que el proyecto este completamente redactado, hay que llevarlo a la obra, y es cuando entra en escena el constructor, o el albañil, o un montón de profesionales de distintas especialidades. Cualquiera que sea el sistema de contratación de las obras, las personas que van a construir el edificio deben conocer bien el proyecto, y para eso deberían echar un vistazo a todo el proyecto, y no solo a los planos de estructuras (que definen la obra gruesa), o en su defecto una explicación detallada por parte del arquitecto del conjunto del proyecto y de las distintas partes, explicando sus materiales y dimensiones. Lo ideal sería sentarse alrededor de una mesa el arquitecto, el constructor y el promotor con los documentos del proyecto, y analizar entre todos las obra. De esta forma se pueden aclarar los puntos conflictivos, cubrir las lagunas en los aspectos que el proyecto no defina completamente, e incluso descubrir algunos errores que contenga el proyecto constructivo.

Para abundar en las relaciones entre clientes y arquitectos, es muy ilustrativo el libro de Rodolfo Livingston “El Metodo”, que auque responde a condiciones algo diferentes a la que yo he vivido, si que da ejemplos de situaciones que se dan también aquí, y  tratadas con gran humor. Es un libro destinado a los arquitectos, por lo que los clientes, encontraran algunos secretos del trabajo de estos, que no deberían conocer.





O traballo do arquitecto.

Neste apuntamento, intentarei explicar como entendo que se debe desenvolver o traballo do arquitecto, en xeral no amplo ámbito de traballo, pero especialmente aplicable á redacción e execución de vivenda de autopromoción, que é o traballo que maioritariamente realicei.
Para que unha obra saia ben, e resolva as necesidades que se pretende atender, todos as persoas que interveñen no proceso deben participar conxuntamente con espírito positivo e de forma creativa. Primeiramente o promotor (cliente) e o arquitecto deben poñerse de acordo no que van facer. Isto require moita conversación, escoita e achega de información mutua. O promotor sabe o que quere, aínda que non o exprese con claridade, polo que ten que facer o esforzo por comunicalo ao arquitecto, e para iso debe reflexionalo con tranquilidade. O arquitecto debe coñecer todo o necesario sobre os futuros usuarios do edificio, e polo tanto debe facer un esforzo importante de escoita e axudar ao cliente a coñecer as súas necesidades e preferencias e debe coñecer, tamén, todo o necesario a cerca do sitio no que se vai intervir.
O cliente debe esixir ao arquitecto que o atenda con dedicación e que o escoite atentamente sen prexuízos nin distancias. Tamén lle debe esixir que lle dea a información da que este carece, empezando polos pasos que teñen que seguir para levar a bo porto o seu proxecto e os custos destes (honorarios, licenzas, construción, etc...).
O arquitecto, durante o tempo en que redacta o proxecto e dirixe a obra, esta dando un servizo ao cliente, e traballa para intentar conseguir o mesmo obxectivo, polo que debe esixir ao cliente toda a claridade posible sobre os seus necesidade, desexos, preferencias, gustos, e que non lle oculte datos que despois poidan modificar, ou mesmo imposibilitar a obra. Non se pode dar nada por suposto.
Durante o proceso de redacción do proxecto, pódese ter a calma que se queira, e ensaiar distintas solucións, por que despois na execución da obra é máis difícil, e sobre todo máis custoso experimentar. Canto máis claro teña o cliente o proxecto que o arquitecto lle redactou, menos conflitos se terán na obra, xa que nesta, as paradas para pensar son caras, e construír para despois destruír, máis caro aínda, e non solo para o promotor.
Unha vez que o proxecto este completamente redactado, hai que levalo á obra, e é cando entra en escena o construtor, ou o albanel, ou un montón de profesionais de distintas especialidades. Calquera que sexa o sistema de contratación das obras, as persoas que van construír o edificio deben coñecer ben o proxecto, e para iso deberían botar unha ollada a todo o proxecto, e non solo aos planos de estruturas (que definen a obra grosa), ou no seu defecto unha explicación detallada por parte do arquitecto do conxunto do proxecto e das distintas partes, explicando os seus materiais e dimensións. O ideal sería sentar ao redor dunha mesa o arquitecto, o construtor e o promotor cos documentos do proxecto, e analizar entre todos as obra. Desta forma pódense aclarar os puntos conflitivos, cubrir as lagoas nos aspectos que o proxecto non defina completamente, e mesmo descubrir algúns erros que conteña o proxecto construtivo.

Para abundar nas relacións entre clientes e arquitectos, é moi ilustrativo o libro de Rodolfo Livingston "O Metodo", que auque responde a condicións algo diferentes á que eu vivín, se que dá exemplos de situacións que se dan tamén aquí, e tratadas con gran humor. É un libro destinado aos arquitectos, polo que os clientes, poden atopar algúns segredos do traballo destes, que non deberían coñecer!.


No hay comentarios:

Publicar un comentario